• Yoga
  • Hardlopen
  • Pilates
  • Yoga
  • Hardlopen

Sport & voeding

We hebben Marianne van Zo Gezond uitgenodigd om ons te informatie te geven wat voeding voor een sporter kan betekenen. 
Hoe we dit praktisch kunnen toepassen.

In een presentatie wordt oa aandacht gegeven aan de volgende vragen:

  • Wat heb je als sporter* nodig?
  • Welke invloed heeft het eten en drinken wat je tot je neemt voor, tijdens en na het sporten op je prestatie en herstel? En dan niet alleen bij wedstrijden/loopevenementen maar ook bij de trainingen.
  • Hoe kun je jezelf verbeteren door middel van gewone voeding (dus geen supplementen)?
  • Hoe herstel je sneller en beter van je inspanningen?

*Er komen een aantal voorbeelden aan bod:

  • de beginnende hardloper
  • de hardloper die 1-2 keer per week maximaal 5 km gaat hardlopen
  • de ervaren hardloper die paar keer per week grotere afstanden rent
  • lichte krachtsport zoals bijv. pilates
  • zware krachtsport zoals bijv. crossfit

Uiteraard is er ook voldoende tijd om al jouw vragen te beantwoorden. Aan het einde van de avond krijg je een hand-out mee zodat je het thuis allemaal nog een keer kunt nalezen.

Marianne is aangesloten bij de Beroepsvereniging Gewichtsconsulenten Nederland. 
Mocht je na deze avond persoonlijke begeleiding wensen kan dit met haar besproken worden. Veel zorgverzekeraars vergoeden (een deel) van de kosten via de aanvullende verzekering. Dit staat dus los van het eigen risico. In dit overzicht kun je zien of jouw zorgverzekering een aanvullende vergoeding biedt voor begeleiding door een BGN gewichtsconsulent.

WANEER  vrijdag 15 december
TIJD:         20:00 -21:30 uur
LOCATIE: SCC ‘t Kraaienest, Tweeschaar 12 te Breda
KOSTEN:  leden van Sport EFFECT gratis 
                  niet leden van Sport EFFECT 5 euro

Aanmelden kan via het contactformulier op de website of door een e-mail te sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Ons aanbod

Hardlopen - Power Walking

Hardlopen - Power Walking

Hardlopen en Power Walking zijn een goede manier om je conditie op te bouwen en te behouden. Daarnaast hebben ze meerdere positieve bijwerkingen zoals een verbeterde weerstand.
In elke training komen diverse trainingsvormen aanbod gecombineerd met oefeningen die gericht op uithoudingsvermogen, de looptechniek en een sterke core.

Lesrooster

Pilates

Pilates

Pilates is voor eenieder die bewust met zijn of haar lichaam wil omgaan, zijn of haar spieren in balans wil brengen, de houding wil verbeteren en zichzelf fitter wil gaan voelen. De methode is uitgegroeid tot één die onder andere door artsen, fysiotherapeuten en chiropractors wordt erkend. Het is een doeltreffend preventief hulpmiddel en kan als revalidatie worden gebruikt na het beëindigen van reguliere behandel methoden.

Lesrooster

YIN Yoga - Meditaite

YIN Yoga - Meditaite

YIN Yoga en Meditatie zijn populair middelen om te onthaasten en beter met stress om te gaan. De houdingen die je bij deze ontspannen vorm van yoga aanneemt zijn vooral gericht op het versterken en het versoepelen van bindweefsel en gewrichten. In de meditatie train je de aandachtsspier waardoor de gedachtestroom op de achtergrond komt te staan. Zo leer je het hoofd 'uit' te zetten.

Lesrooster