• Yoga
  • Hardlopen
  • Pilates
  • Yoga
  • Hardlopen

Samen wéér in beweging

Wat is jouw excuus?  
Te druk, te moe of gewoon geen zin. Weet je altijd wel een excuus te vinden om niet te sporten of te bewegen?
Hoog tijd om daarmee te stoppen. We zetten de beste smoesjes op een rij en zorgen dat je wel in actie komt!

 
Terwijl we allemaal weten hoe belangrijk bewegen is voor onze gezondheid, weten we ook altijd weer een excuus te verzinnen om op de bank te blijven hangen. Grote kans dat je een van de onderstaande smoezen herkent. Maar we hopen je te overtuigen door de antwoorden. 

Ik heb echt geen tijd, ik heb het veel te druk

Wees eens eerlijk, heb je geen twee uurtjes per week tijd om te bewegen? Inversteer in jezelf.

Ik ben veel te moe

Wist je dat je van sporten juist energie krijgt? Probeer het eens uit. Ga eens lekker een stuk wandelen in plaats van tv-kijken na het eten. Je zult merken dat je je veel fitter voelt en ook lekkerder slaapt. Hoe gek het ook klinkt, meer lichamelijke inspanning is een prima medicijn tegen vermoeidheid!

Ik houd het toch niet vol

Veel mensen beginnen gemotiveerd aan een sport, maar haken al snel weer af. Wat zou jou kunnen motiveren? Stel jezelf een doel: een gezond gewicht bereiken en dat houden of zolang mogelijk zonder allerlei medicijnen blijven leven? Je bloedsuikerwaarden stabieler krijgen met minder insuline of tabletten? Stel jezelf een reëel doel, maak een actieplan en kom in beweging. Blijft het moeilijk? Kom dan met ons in beweging en ervaar zelf je sport EFFECT.

Waarom zou ik meer bewegen, ik voel me toch goed?

Ja, dat kan best, maar door meer te bewegen zul je je nog fitter gaan voelen. Kijk eens goed naar de voordelen van voldoende lichaamsbeweging: het heeft een positief effect op je bloedglucosewaarden, het verkleint de kans op hart- en vaatziekten, het verlaagt het cholesterolgehalte en de bloeddruk, beweging heeft een positief effect op het afweersysteem waardoor je beter bestand bent tegen infecties, je blijft beter op gewicht, het zorgt voor sterkere botten en spieren, de spijsvertering werkt beter en beweging verkleint de kans op verschillende soorten kanker. En als dat allemaal nog niet genoeg is, je voelt je ook lekkerder als je regelmatig beweegt: meer ontspannen, beter bestand tegen stress en depressies, je slaapt beter en bent minder moe.
Hopelijk zijn dit voldoende redenen om je in beweging te krijgen!

Ons aanbod

Hardlopen - Power Walking

Hardlopen - Power Walking

Hardlopen en Power Walking zijn een goede manier om je conditie op te bouwen en te behouden. Daarnaast hebben ze meerdere positieve bijwerkingen zoals een verbeterde weerstand.
In elke training komen diverse trainingsvormen aanbod gecombineerd met oefeningen die gericht op uithoudingsvermogen, de looptechniek en een sterke core.

Lesrooster

Pilates

Pilates

Pilates is voor eenieder die bewust met zijn of haar lichaam wil omgaan, zijn of haar spieren in balans wil brengen, de houding wil verbeteren en zichzelf fitter wil gaan voelen. De methode is uitgegroeid tot één die onder andere door artsen, fysiotherapeuten en chiropractors wordt erkend. Het is een doeltreffend preventief hulpmiddel en kan als revalidatie worden gebruikt na het beëindigen van reguliere behandel methoden.

Lesrooster

YIN Yoga - Meditaite

YIN Yoga - Meditaite

YIN Yoga en Meditatie zijn populair middelen om te onthaasten en beter met stress om te gaan. De houdingen die je bij deze ontspannen vorm van yoga aanneemt zijn vooral gericht op het versterken en het versoepelen van bindweefsel en gewrichten. In de meditatie train je de aandachtsspier waardoor de gedachtestroom op de achtergrond komt te staan. Zo leer je het hoofd 'uit' te zetten.

Lesrooster