• Yoga
  • Hardlopen
  • Pilates
  • Yoga
  • Hardlopen

Post aan mijzelf ...

Waarom een brief schrijven aan je toekomstige zelf?

Het kan een verhelderende ervaring zijn. Stel je voor dat je een brief schrijft aan je toekomstige zelf over een jaar, dat helpt je nadenken bij welke doelen je graag wilt bereiken. 
Je gedachten op papier zetten is nu eenmaal anders dan er alleen maar over nadenken. Het is interessant om te zien hoe je in die tijd bent veranderd of misschien ben je nog wel precies dezelfde persoon. Neem de tijd ervoor en breng jezelf in een stemming waarbij je nadenkt over jezelf. Zie jezelf over een jaar…

Wat moet ik schrijven?
Alles wat je wilt, je kunt het net zo serieus nemen als je wilt. Ik raad je aan om een gemoedelijke en vriendelijke toon te gebruiken. Houd je niet bezig met de vraag of je doelstellingen wel realistisch en haalbaar zijn. Laat gewoon je gedachten (fantasie) de vrije loop.

Als je de brief over een jaar leest dan zie je hoeveel dingen op elkaar worden afgestemd (of niet).  Vaak zijn de doelen die we stellen of om je doel te bereiken onderworpen aan een hoop veranderingen langs de weg, hindernissen, onverwachte omstandigheden en veranderende prioriteit. De brief geeft je een inzicht van je oorspronkelijke visie.

Waarover te schrijven? 
Ik zal hieronder een paar vragen en/of ideeën voor je neerzetten om je inspiratie te geven om te gaan schrijven.

Wat wil je zeggen tegen je toekomstige zelf?
Wat vind je van je jezelf op dat moment in de toekomst? 
Hoe wil je zijn over een jaar?
Hoe voel je je? 
Hoe je leven er nu uitziet en wat je wilt bereiken
Wat wil je het liefst veranderen. 
Wat wil je aan je relatie(s) veranderd zien? 
Hoe wil je anders zijn dan de persoon die je nu bent? Beschrijf hoe je je voorstelt dat je veranderd bent. 
Welk advies zou je geven aan je toekomstige zelf?
Waar ben je trots op? 
Wat vind je moeilijk? 
Wat zou je het liefst willen?

 Of gewoon lieve woorden.

We verzamelen deze maand de afgesloten brieven, tijdens de lessen en trainingen.
Anders kun je deze vertruren aan Sport EFFECT, Post aan mijzelf ( met vermelding van je eigen naam, Hesseling 11, 4841 JH Prinsenbeek. 
Deze brieven worden weer in december 2019 geretourneerd. 

Ons aanbod

Hardlopen - Power Walking

Hardlopen - Power Walking

Hardlopen en Power Walking zijn een goede manier om je conditie op te bouwen en te behouden. Daarnaast hebben ze meerdere positieve bijwerkingen zoals een verbeterde weerstand.
In elke training komen diverse trainingsvormen aanbod gecombineerd met oefeningen die gericht op uithoudingsvermogen, de looptechniek en een sterke core.

Lesrooster

Pilates

Pilates

Pilates is voor eenieder die bewust met zijn of haar lichaam wil omgaan, zijn of haar spieren in balans wil brengen, de houding wil verbeteren en zichzelf fitter wil gaan voelen. De methode is uitgegroeid tot één die onder andere door artsen, fysiotherapeuten en chiropractors wordt erkend. Het is een doeltreffend preventief hulpmiddel en kan als revalidatie worden gebruikt na het beëindigen van reguliere behandel methoden.

Lesrooster

YIN Yoga - Meditaite

YIN Yoga - Meditaite

YIN Yoga en Meditatie zijn populair middelen om te onthaasten en beter met stress om te gaan. De houdingen die je bij deze ontspannen vorm van yoga aanneemt zijn vooral gericht op het versterken en het versoepelen van bindweefsel en gewrichten. In de meditatie train je de aandachtsspier waardoor de gedachtestroom op de achtergrond komt te staan. Zo leer je het hoofd 'uit' te zetten.

Lesrooster