Nieuwe shirtjes voor Singelloop

BREDAvandaag - Dertig fanatieke sporters van Sport EFFECT rennen 6 oktober de Bredase Singelloop. 
Daarbij krijgen ze een steuntje in de rug van Auto Indumij. Het bedrijf sponsort voor het gehele team nieuwe shirtjes, zodat zij herkenbaar langs de Bredase Singels kunnen rennen volgende week. Voor Auto Indumij is de sponsoring geen unicum, de automotive onderneming staat erom bekend zich vaak in te zetten voor regionale initiatieven.

Al voor het vijfde jaar op rij gaat het team van Sport EFFECT de sportieve uitdaging aan tijdens de Singelloop. En daar wordt hard voor getraind. Vier keer per week wordt er gewerkt aan iedereens persoonlijke doel. Daarnaast komt het team eens per maand met z'n allen bij elkaar voor een gezamenlijke duurtraining. "Ons team is geleidelijk gegroeid. We zijn begonnen met tien sporters, en dat is in zes jaar tijd uitgegroeid tot een team van honderdtien sporters waarvan dertig hardlopers ", vertelt Susan Fens, oprichtster en eigenaresse van Sport EFFECT. "Bijna alle teamleden komt uit de gemeente Breda." 

Nieuwe shirtjes
"We lopen vooral op gevoel. Het is belangrijk om elkaar de ruimte te geven om op het eigen tempo te lopen, maar daardoor lopen we dus ook vaak niet bij elkaar tijdens een wedstrijd", legt Susan uit. Dan zijn herkenbare shirts eigenlijk een must. Susan vertelt dat de oude shirts van het team aan vervanging toe waren en nog niet iedereen in het bezit was van een shirt. "Een van onze teamleden opperde toen heel enthousiast het idee om een sponsoring aan te vragen bij Auto Indumij." En daar hadden ze bij Auto Indumij wel oren naar. Het balletje ging toen snel rollen. En met succes.

"Nu liggen hier dankzij Auto Indumij prachtige nieuwe shirtjes voor me, waar ze het team enorm blij hebben gemaakt!" Het zwarte shirt heeft aan de voorkant het logo van Sport EFFECT, aan de achterkant die van Indumij. Op de zijkant prijkt ook nog het logo van Renault. 

Sociale contacten
Auto Indumij voelt zich als maatschappelijke onderneming sterk verbonden met verschillende lokale initiatieven. Naast het commerciële aspect van het zaken doen vindt het bedrijf de sociale betrokkenheid ook erg belangrijk. De sponsorships die het bedrijf aangaat zijn dan ook erg divers. Auto Indumij probeert, waar mogelijk, een bijdrage te leveren op het gebied van sport, cultuur of andere regionale initiatieven. 

Auto Indumij heeft het team van Susan in ieder geval érg blij gemaakt. "Ieder nieuw teamlid wordt echt geadopteerd in onze sportieve familie. De leeftijden variëren van  25 tot en met 71 jaar. Naast het sporten draait het ook om sociaal contact, het samen in beweging zijn", vertelt Susan. "Met dank aan Auto Indumij lopen we tijdens de Singelloop allemaal in hetzelfde shirt. Daardoor zijn we samen als een geheel zichtbaar. We hebben hard getraind dus dan kunnen we ons mooi laten zien."